Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Tőzsdézz online

Plus500

Ajánló

Keresés


Utolsó kommentek

  • Perillustris: @Leon Trout: Természetesen nem az egyének felelősségéről beszélünk, hiszen csak éltek a lehetőségg... (2010.06.06. 16:16) Túró Rudolfok
  • SimiTomi: @Perillustris: Nem, azt semmiképpen sem mondanám, hogy támogatni kell őket, de speciel erről most ... (2010.06.06. 15:07) Túró Rudolfok
  • Perillustris: @Leon Trout: Nem kell támogatni a devizahiteleseket, de vissza kéne venni valahogyan a forinthitel... (2010.06.06. 13:24) Túró Rudolfok
  • wip: @fittipaldi a Bajnait ne b..-asd, Ő hozta helyre az országot 1/egy/ év alatt!Igaza van a posztírón... (2010.06.06. 09:43) Túró Rudolfok
  • SimiTomi: Eddig nem nagyon tudtam sajnálni a devizahiteleseket, mert hát tisztában voltak vele, hogy mit is ... (2010.06.06. 09:43) Túró Rudolfok
  • wip: Akadhat még egy olyan lehetőség, hogy zavarjuk el a pártapparátusokat a francba,vegyük a kezünkbe ... (2010.06.06. 09:29) Túró Rudolfok
  • Joszip Viszarionovics Sztalin: @wiener: vízerőművek, szélerőművek és jelenleg még elenyészőbb arányban, de a magyar állapotokhoz ... (2010.06.06. 09:08) Túró Rudolfok
  • winghealer: OFF A poszt mondanivalóját nem érinti de a Godot-ra várva ("mint Godot-ra a regényszereplők") az ... (2010.06.06. 09:00) Túró Rudolfok
  • Utolsó 20

Fogadjunk?

Esőnap

2007.09.03. 10:40 | Böff | 38 komment

Címkék: böpö

Nagyon szeretem, mikor okosok elmondják, hogy merre tovább és hogyan, te nagy magyar dzsídípí, meg gazdasági fejlődés. Mert dübörgünk, meg állatkodunk, mint például amikor épp puma mackóalsóban próbálunk valami imidzset adni magunknak, még ha pannon kivitelben is. Ilyenkor rendszerint elfelejtjük, hogy vannak olyan szép nagy ősállatok is hazánkban, amelyek akarva-akaratlanul befolyással vannak a hétköznapjainkra, sőt a gazdaságra is, mert van ahol Koncz Zsuzsásan rohan az idő, máshol meg csak Záray-Vámosisan csak pereg a homokóra. Ilyen a MÁV is, meg a BKV is, bár mindkettő folyamatosan a celeb TOP 10 vállalatok között futkorászik, mint az egy egységre jutó értelmetlenségi együtthatóban élenjáró munkaszervezet, jelenleg utóbbi volt reflektorban.
 
Mert sztrájkolni akartak. Persze a legjobbkor, mert miért is ne akkor, amikor indul az iskola, itt van az ősz, itt van újra, szép mint mindig énnekem, jön az eső, a szokott dugó, szeretem, de szeretem. Szóval keveslik a fizetést, mint –minő meglepő- mindenki más az országban, de hát Megyében vagyunk és ugye erre nem szokás a sztrájk, a kapitalizmus építésének jelenlegi szakaszában még nem értünk el oda, hogy a munkavállalói oldal elég eredményes legyen az érdekképviseletben. Persze előbb kellene a kultúra oda is, hogy a dolog ne a traktorral bevonuló száncsábarbi fieszta hangulatot vegyen fel és tudat alatt egy kalap alá soroljuk az immáron hetente megrendezésre kerülő zárjuk le a fél forgalmi utat jellegű magyar zászlós-traktoros mezőgarázdálkodási tüntetésekkel. Mert lehetne, de hát Istenem, ez a világ kicsi, és Megyében is a régi jó nómenklatúra tud csücsükélni a szksziszervezetek élén is, akik már régen is bizonyítottak, hogy együtt énekelve Subb Bass Szabi 4 ütemjét, néha szívnak, héha benntartanak, néha kipufognak. Most épp kipufogni akartak, mert egyszerre leste minden panelparaszt velem együtt, hogy lesz-e kedden Armageddon a kútfejben?
 
Nos nem lesz. Pedig már korábban is tapasztaltam, hogy értelmesebb multik ilyenkor előre készülnek és közlik a jó munkásemberekkel, mit tegyenek a piacgazdaság érdekében, ha sztrájk van és valahogy –céges autó híjján- el kellene jutni a dolgozóba, de se metró se busz. Mert alapjában véve leszarhatnák ők is a dolgot, legyen a droid baja, hogy hogyan oldja meg, de hát az élet nem egy habostorta: amíg a többség gyalog jár (BKV-n), addig nem lehet csak úgy haggyálógva megoldást eszközölni egy ilyen esetre. Mert egyfelelől nagyon szép és nagyon demagóg hogy a BKV-nek mekkora kiesés a sztrájk, de jóval nagyobb kiesés a hazai amúgy botladozó gazdaságnak is, mert mit csináljon a sejk, ha mit se sejt jelszóval nem lehet kirúgni százezreket a munkahelyről, mondván mi a faszért nem indult el gyalog mondjuk reggel négykor Csepelről Újpestre, hogy odaérjen.
 
Budapest amúgy is egy tré hely közlekedésileg. Egyfelől van egy dilettáns felújítási terv, amely szisztematikusan zár le minden utat a közlekedés elől, másfelől az a hely, ahol az emberek nem esernyőt húznak, ha esik az eső, hanem autót. Persze lehet azt mondani, hogy a BKV szar meg büdös, de kérem attól ez a helyzet nincs megoldva. Hamár annyi ellenőr van vagy lett mostanság, tessék a picsába elküldeni a maga alá szart-hugyozott hajléktalanokat a járművek közeléből, hogy aki fizet a közlekedésért, legalább ne okádja magát össze, és legalább ennyivel növeljük a komfortérzetünket. Tessék megcsinálni azt a kurva belvárosi behajtási adót, London mintájára, hogy aki lusta, az fizessen: már nem a honfoglalás korában élünk hogy mindenki lovon (autón) járjon, és cserébe egy nagyon fontos és következetes célt tessenek megvalósítani:
 

A bevételek visszaforgatását a városi közlekedés fejlesztésébe.

 
Mert van megoldás, csak egy kicsit kényelmetlen. Ettől függetlenül kibírható és elfogadható lenne, ha cserébe annyit látnánk, hopgy valami fejlődik, valami komfortosabbá válik. És még az is eljöhet, hogy a BKV ellenőrök is köszönni fognak egy ellenőrzésnél hangos Jó napot kívánokkal és lesz elég sűrűségű tömegközlekedés.
 
Persze ma még nem itt vagyunk. Hanem ott, hogy a dolgozók keveselték a béremelést. Mint más hárommillió polgártárs, aki bérből és fizetésből él. Ettől függetlenül megértem őket és legalább annyira szar helyzetben vannak, mint mások, akik ha sztrájkolnának, mindenki ujjal mutogatna rájuk. Mert azt mindannyian tudjuk, hogy a hangoztatott elégséges tömegközlekedés biztosítása a gyakorlatban lófaszt sem jelent, mert ha nincs metró és 4-6-os villamos akkor meghalt a város. A rákosborzasztói helyi járat biztosítása nem gyógyír a szenvedő testnek, csak egy sebet lát el és tessék megérteni, hogy metró nélkül halott város Budapest. Van-volt mesevillamos, meg új ruhakollekció, többfajta szignál, csak éppen már ez olyan mint halottnak a szenteltvíz, ezektől Lázár sem fog feltámadni, és azt mondani, hogy tyűha bammeg, fejlődik a tömegközlekedés. Ami pedig nagyon fontos: abban az időszakban, mikor jópár olyan halálos baleset történt, amikor a „kedves” járművezető dolgozó figyelmetlensége miatt valaki meghalt, etikátlannak és pofátlannak tartom azt, hogy most állnak elő ilyen követeléssel. Legalább tessék tartani egy kis kegyeleti-kussolási időszakot ilyen hónap(ok) után...
 
Egy szerencsénk van: annyira senki sem akart a jelek szerint sztrájkolni, hogy kedden mégis halottá váljon a közlekedés. De jó figyelmeztetés arra, hogy igenis kellene már valamit tenni annak a sok jól fizetett BKV-s irodistának is, akik nem sztrájkoltak volna. A főnökök pedig fellélegezhetnek és továbbra is járhatnak a céges autóval munkába, nagy ívben tojva a jobbágyok igényére és lehetőségeire. Mert tuti a BKV-s nagykutyák sem buszoznak, metróznak, hogy nap mint nap tapasztalják azt a kupac szart ami felett uralkodnak, hanem az elefántcsoronyból (céges autó, taxi) néha kilépve mint Mátyás király jár egyet a nép között, hogy elmondhassa, én is szoktam tömegközlekedni. Na ja.

A bejegyzés trackback címe:

https://boffevangeliuma.blog.hu/api/trackback/id/tr62156225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karma · http://karma.blog.hu 2007.09.03. 12:31:38

Jó írás, és igazad is van, grat.

socka 2007.09.03. 12:35:22

Nekem van egy ismerosom a bkv-nal project managerkent dolgozik, amolyan "kozepes kutya". O tomegkozlekedik.

Estevez 2007.09.03. 13:12:36

Jól megmondtad! Jól megmondtad mit kell csinálni.

zzke 2007.09.03. 14:07:38

Azért az a behajtási izé nem olyan egyszerű, az ember nem feltétlen lustaságból nem ül BKV-ra, hanem mert pl. nem tud 2 órát szánni egy félórás útra, vagy 40 percet egy tízpercesre, kerületen belül. Azon kívül addig nem lehet lezárni a belvárost, amíg nem lehet megkerülni. És addig nem fogod BKV-ra terelni az embereket, akik onnan ingáznak, ahol nincs BKV se emberi vonat se busz (ld. csodálatos menetrendek, Gödöllő-Bp autó: 15p, HÉV 55p), amíg nem tudják hol letenni az autót egy végállomásnál, ahol este meg is találják újra. Ehelyett lassan a puszta közepén is fizetőövezet lesz.
Azt gondolom, a BP-i közlekedési káosz nagyrészt az ilyen típusú végiggondolatlan döntések eredménye.

croc 2007.09.03. 14:20:21

szvsz tévedsz: ahhoz, hogy a nép ne autózzon, nem elég megnehezíteni (ellehetetleníteni) az autózást. valami módon lehetővé kell tenni, hogy ha máshogy is, de azért közlekedjenek.
kell bicikliút, belvárost elkerülő utak (Londonban pl. van autópálya-körgyűrű, p+r parkolók, meg hasonló vicces apróságok) kell elviselhető BKV járatsűrűség. (szvsz még a koszt is könnyebben elviselik, mint a csigatempót négy átszállással)
tényleg, vajon miért van sokkal kevesebb hely a combinón mint a tátrán? miért nem gondolta senki végig, hogy ez nem Hamburg vagy Rotterdam, itt a feleannyi állóhely és a nyithatatlan abalakok a tátrához képest nemhogy javulást, de sokkal rosszabb utazási körülményeket jelentenek?
nem vagyok egyébként a dugódíj ellen, de előbb végig kell gondolni rendszer-szinten, és igen komolyan költeni a közlekedésre, mielőtt bevezetjük. különben csak egy újabb sarc marad, amit csikorgó fogakkal, de gyakorlatilag mindenki kifizet.

báró Csekonics 2007.09.03. 14:20:54

Egyetértek zzke-vel: amíg nincs normális alternatívája az autós közlekedésnek, addig a behajtási adó nem megoldás semmire, a főváros anyagi gondjain kívül. (GYK. újabb sarc az autósoknak. - Autó pedig majd mindegyik családban van, tehát aki ezt ténylegesen meg meri lépni... Na az a párt elbúcsúzhat a szavazók nagy részétől.)
Persze _magával a behajtási díjjal_ egyetértek, csak még nem tartunk ott közlekedésileg: M0 nemhogy körgyűrűnek nem nevezhető de kiflinek is vicces... A többiről nem is beszélve.
Amúgy a többi része az írásnak tényleg üt.

bazalt 2007.09.03. 14:37:04

"nincs normális alternatívája az autós közlekedésnek"

Dehogynincs! Robogónak hívják. Nincs dugó, nincs mikuláscsomag, nincs kerékbilincs, nincs békávé. Fogyasztás 2L/100km. Nincs súlyadó, nincs forgalmi, nincs zöldkártya, csak kötelező kell rá, ami 3eFt _évente_. Ráadásul B-s jogsival vezethető. Az biztos hogy bevásárolni meg gyerekeket szállítani nem lehet vele, de egyszemélyes bejáráshoz teljesen jó. Ha meg esik az eső, akkor 6eFt-ért lehet kétrészes esőruhát venni azt csókolom...

gyalogos 2007.09.03. 14:39:58

Ilyen büntipénzet már fizetnek a zautósok, ami hízlalja a parkolási kft-ket. A behajtási pénzek nyilván más kft-khez kerülnének. Szóval attól ne remélj sokat. Inkább legyen jobb és INGYENES a közösségi (és nem tömeg-, mert az már uncsi) közlekedés. Ja, ahhoz pénz kellene? Teccettek volna azzal kezdeni 17 éve!

croc 2007.09.03. 14:45:12

robogóval Rómában vagy Athénban lehet járni. nálunk évente úgy 2 hónapig. (különben 30 éves korodra olyan reumás leszel, hogy évente háromszor mehetsz Hévízre. -igaz, kapsz tébés beutalót ) persze csak akkor, ha te vagy a Talmácsi kettő, és/vagy nem bánod az állandó, akut életveszélyt- merthát nálunk a közlekedési kultúra sem pont olyan, mint Rómában.

zzke 2007.09.03. 14:48:38

És hova rakod a robogódat a belvárosban? A robogón nincs rendszám, nem azonosítható, nem kötnek rá biztosítást, stb. Kicsit drága, ha havonta ellopják és újat kell venni. Meg veszélyes is, meg a többi. Akkor inkább a bicikli, ahhoz meg kerékpárutak és -tárolók kellenek. Meg hogy ne legyen sok csomagod. Nekem már egy notebook a hátamra is sok.

WindowsNT 2007.09.03. 15:03:25

"Tessék megcsinálni azt a kurva belvárosi behajtási adót, London mintájára, hogy aki lusta, az fizessen: már nem a honfoglalás korában élünk hogy mindenki lovon (autón) járjon, és cserébe egy nagyon fontos és következetes célt tessenek megvalósítani:

A bevételek visszaforgatását a városi közlekedés fejlesztésébe."

Bocs, hogy idézek.

A városi tömegközlekedésre "visszafordítani" abban egyetértek, a hajléktalanságot meg kellene szüntetni új gazdaságpolitika alapján, szociális úton.

Miért írom ezt, mert épp most küldték ki a gyalogosadó csekkjeit (kommunális adó) állítólag az utcák, járdák karbantartására fordítják, aztán ott a rengeteg gépjármű adó, gondold el veszel egy kocsit mennyi adó van benne ÁFA, regadó, használata során gépjárműadó, üzemanyagba megint többféle, szóval, ha a gyalogosadót, ha már bevezették és a gépjárműadót és a vételekor kifizetett regadót átcsoportosítanák legalább egyrészét akkor nem kellene dugódíj.

A dugódíjnak Te csak vesztese leszel, de sok nyertese is lesz és ezalatt nem a tömegközlekedést értem, hanem odafönt egy pár emberkét, ráadásul nem beszélve a sok haveri alapon (sógor koma) elintézett behajtási engedélyről, vesztese leszel velem együtt.

Harmadik a kocsi ma már nem luxus, hanem szükséges, képzeld el, ha most minden autós azt mondaná, hogy BKV-ra száll, garantáltan összeomlana a BKV, másrészt nem lehet gyorsan eljutni sok helyre csak kocsival, sajnos egyelőre nem alternatíva a tömegközlekedés, főleg nem külső kerületek eljutási lehetőségeiben.

A helyzet megoldását én a következőkép vélem látni:

1;Elsősorban a körgyűrű kiépítése budapest körül.
(ennek akadálya volt hosszú ideig a telkek kisajátítása. Régen a telkek kisajátítása pl: útépítéseknél közérdek alapján azonnal történt. A pénzügyi kárpótlás a telkekért a bíróság útján történt esetleg hónapok- évek múlva.
Ez nem akadályozta a közérdek megvalósítását a munka folytatását, jelen útépítés céljából.
Ha ez szellemében jártak volna el most is akkor nem lett volna akadálya a körgyűrű zavartalan megvalósításának.
Ez a fejetlen építkezés és eljárások okozták akaratlanul is a közlekedési dugókat, a mesterségesen létrehozott forgalom útján. Cél először az M0-ás megvalósítása és utána beszélhetünk dugódíjról, ha egyáltalában még akkor lesz. A forgalom torlódását a város vezetősége okozta a rossz gazdálkodással, és ezért nem nekünk kell fizetni.

Szerintem egy ilyen nagy építkezésnél mint az M0-ás, a problémák megoldásánál többek között a telkek kisajátításánál mindenkor a jog alkalmazására is szükség van.

A 2. pont.

Az M0-ás meglévő szakaszát sajnos akármilyen hihetetlen -többször jártam rajta- fejleszteni kell 2x3 sávosra, de legalábbis szélesíteni a sávokat és ezzel egy időben növelni a sebességet, valamint a kamionokat végre valahára vasútra terelni és nem engedni az országon való áthaladásukat. A dugó is a kamionok miatt alakul ki az M0-n.

3, pont.

Sajnos ez aki pl. délről északra (M7-ről Szentendre felé) megy annak nem alternatíva az M0 mert rettentő nagy közel 110 km-es kerülő, ehhez az északi szakasznak kellene elkészülnie ami még várat magára.

Ugyanez a helyzet aki pl: XI-XII-XXII kerület felől megy újpest felé, annak megint nem alternatíva mert óriási kerülőt tesz vele ami teljesen felesleges.

4; Vasút:

Az ingázókat is csak akkor lehet rávenni a vonattal való bejárásra, ha a MÁV is végre valahára magához veszi a belét és fejlesztéseket hajt végre, többek közt a vasúti pályákban található rengeteg lassú jelet felszámolja lásd: Százhalombatta felé, tisztább vonatokat járat stb. szóval aki ismeri az ottani utazási viszonyokat az megérti, hogy miért is kocsival járnak inkább.

Én úgy látom, hogy nem akar a város vezetése komolyan foglalkozni a fejlesztésekkel, itt is megemlítem a VEKE azon javaslatát, hogy kössék össze a gödöllői HÉV-t a 2-es metróval ami szerintem egy tökéletes javaslat, ennél jobb megoldás nem is lehetne, mert közvetlen átszállás nélküli összeköttetést jelent ami a HÉV budapesti szakaszán élők mindennapi utazásait is megkönnyítette volna. Szóval sok fejleszteni való van, ugyanígy a körvasúton is már rég be kellet volna indítani a forgalmat.

Jó megoldás viszont a MÁV vonatainak használata a városon belül, sajnos ezt a lehetőséget sokan nem ismerik, pedig csak példa a déliből a camponához sokkal hamarabb és gyorsabban lehet eljutni mint BKV-l, de máshova is és a jegy sem drágább szinte mint egy buszjegy.

Szóval, ha komolyan gondolnák ezt a dugó problémát akkor már tettek volna ellene valamit, véleményem szerint akkor lehet nekik is BKV-ni kellene ettől félnek a parlamentbe?.

Egyébként hamár sarc az tényleg a Bp-ről kiment lakni és bejárok autósoknak legyen, mert elvégre kimentek a jó levegőre azt visszajönnek dolgozni, és, ha csak a pestiek egy része kocsikázna itt az már mindjárt elviselhető lenne, aki meg átmenne annak tényleg ott az M0.

bazalt 2007.09.03. 15:05:45

17 éve motorral járok. És semmi bajom. Annó ráadásul nem voltak ilyen jó téli ruhák. Kb. 6 éve vettem egy olyat, amiben 0 fokos közlekedésnél melegem volt.

Ezalatt komolyabb balesetem még nem volt. Pedig mászkálok a sávok között eleget. Oda kell figyelni és kész.

A robogó lerakása meg bármely lámpaoszlophoz megoldható, kell hozzá egy jóféle lánc (10e) és annyi. Ráadásul lehet rá tenni csomagtartódobozt, és máris nem a hátadon viszed a laptopot.

Aki meg az azonosítás miatt aggódik: lehet rá rendszámot tenni, csak le kell műszakiztatni. Vagy ha tutira akarsz menni, tegyél rá egy gps-es riasztót (beszereléssel kb. 100e, éves díj 20e). És kerékpárút sem kell.

Prolee 2007.09.03. 15:58:05

Azért azt megnézném, hogy a villanyszerelő egy robogón, biciglin megjelenik a munkahelyén 2 létrával meg a szerszámait húzó kis kétkerekű kocsival.
Legyen esze már valakinek. Kivel fogja az iparos megfizettetni az útdíjat, mert ma a lakosság már nem képes ezt a terhet is átvállalni.
Jól hangzik, hogy menjünk gyalog-bringával-motorral-BKV-val, de magyarországon nem mindenki igazgató-manager-bankár-informatikus. Bár néha már azt gondolom hogy igen.
Kíváncsi lennék, hogy miért van az, hogy évek óta, nyáron lezárják a szentendrei HÉV vonalát, mert csinálnak valamit. Mégis mért van az, hogy szinte lehetetlen elolvasni egy újságcikket mert úgy dobál a jármű, mintha valami szekéren utaznék 1707-ben.
Ki veszi át ezeket a munkákat? Senki nem felelős a rossz minőségű munkák átvételéért?
Megjegyzem az utasbarát árképzés sem sarkall embereket , hogy HÉV-et használjanak.
PL.:Budapesti bérlet ára, korlátlan utazásra kb. 7350 HUF/hó
amíg
Bp.Békásmegyer - Pomáz (5 megálló) 8000 HUF/hó
A hülyének is megéri nem?

báró Csekonics 2007.09.03. 16:08:41

bazalt 2007.09.03. 15:05:45

Jó, ok - Te vagy a kivétel. De pl. én nem mernék robogóval / motorral járni Budapesten. (Nem feltétlenül csak az autósok miatt, egyre többen szerencsére már figyelnek a kétkerekűekre közülünk is. De amilyen gödrök sok pesti úton vannak, nem szeretnék az apró robogó-kerékkel belemenni...)
Ráadásul hova kössem ki a 7. kerületben a robogót / motort? Tökmindegy melyik lámpaoszlophoz, szerintem hamar eltűnik. Vagy csak ez-az róla... Arról nem is beszélve, hogy esőben, de leginkább hóban-fagyban motorozzon akinek két anyja van, már bocs. Ja, nagybevásárlásról azért nem írok semmit, mert az egy-két alkalom egy hónapban, az lehet kivétel robogó mellett is.

bazalt 2007.09.03. 16:11:37

Nyilván nem a villanyszerelő/szobafestő viszonylatban gondoltam a robogózást. Ugyanúgy ahogy a költöztetők sem sem autóval járnak hanem teherautóval. De az is biztos hogy nem én vagyok az egyetlen, aki reggel bemegy a mhelyre, du. eljön onnan, annyi csomaggal ami bőven belefér egy robogóra szerelhető csomagtartódobozba. Erre pedig egy robogó tökéletesen elég.

bazalt 2007.09.03. 16:25:48

Vannak ám nagykerekű robogók is! És való igaz hogy sokaknak a robogó nem alternatíva ilyen-olyan okból, de biztos vannak jópáran, akiknek igen. Nem akarok én senkit se meggyőzni arról hogy a robogó egy világmegváltó eszköz, mert nem az. Csak el kell gondolkozni rajta, hogy igen, van egy ilyen lehetőség is.

Összehasonlításképpen: én motorral simán beérek 15 perc alatt, ugyanez békávéval volt már 1 óra is, autóval szintén. Egyik ismerősömnek ugyanez 25 perc vs másfél óra arányban jön ki. Nem mindegy.

zzke 2007.09.03. 16:56:47

Igen, a robogó valóban alternatíva lehet, ha tudod biztonságosan hol tartani, és nem jeges-havas az idő. Ilyenkor amúgy a bicikli sem rossz. Visszatérve a közösségi közlekedésre: pl. az új elővárosi vonatok menetrendje pont olyan, mint a sima személyeké: megáll minden kis állomásnál, ennélfogva nagyon lassan ér be pestre és viszont. Szerintem az elővárosi vasútnak elsősorban gyorsnak és megbízhatónak kell lennie, hogy igazán használják az emberek, ez viszont csak akkor működne, ha nem állna meg mindenhol (ez áldozat). Ahol nem áll meg, onnan pl. az emberek autózhatnának, robogózhatnának, buszozhatnának, személyvonatozhatnának, lehetne parkolót kiépíteni az állomásnál, ld. Ausztria. stb. Ez is egy alternatív ötlet.

G. Lóci 2007.09.03. 17:05:59

Rendben, tessék megcsinálni a behajtási adót.
Csak előbb tessék a fizetéseket is olyan szintre emelni, mint Londonban.

csicsavoe · csicsavoe.blog.hu 2007.09.03. 17:13:50

igazad van. ezekre a bajokra más is próbált már rávilágítani. csak szartak rájuk. mert általában a valamirevaló embereket leszarják ebben országban.

Reggie 2007.09.03. 17:59:20

Szerintem a belvarosi behajtasi ado helyett, BP-re behajtasi ado kellene.

Anthony Other 2007.09.03. 19:38:27

Igen és legyen BP-ről kihajtási adó is.

gaze 2007.09.03. 19:50:27

Óvoda..
Síránkozás, hogy hajj milyen rossz lesz.. És milyen rossz lesz? Van tapasztalat? El tudjuk képzelni? Átéltük már? Megtettünk mindent, hogy jobb legyen?
Francokat. Csípőből megy a síránkozás és a rinyálás.
Ki mondta, hogy autóval kell járni a belvárosban? Ki mondta, hogy ez bárkinek is alanyi jogon jár? Ki mondta, hogy a belvárosban kell dolgozni és az agglomerációban lakni? Jahh, zöld övezet az kell, adót a külvárosba fizetek, koszt a belvárosban pöfögök, helyet is ott akarok foglalni. Mert nekem az jár.
Jár egy nagy francokat.
A belváros nem autóparkoló és nem is autópálya.
Lehet venni kerékpár jegyet a HÉV-re agglo-vonatra, lehet ott verni az asztalt, helyt lehet állni, eredményt kell felmutatni. Nem csak síránkozni hogy jajj mi lesz velünk autó nélkül.. fujj, koszos bkv járatok, nincs elkerülő.. Talán, egyszer megoldást kéne keresni nem kifogást. Meg nyafogni.

Itt egy link, Berlin metro és hév hálózatáról.
www.vbbonline.de/download/pdf/liniennetze/su_berlin.pdf
3.5 milliós város, 4x akkora területen, mint Budapest.
És hát, khmm.. Berlinről sem lehet elmondani, hogy ne élt volna át, ezt azt, nem bombázták volna le porig, nem menedzselték hozzáértő kommunista rezsimek, stb..
Mit csináltak?
Megoldásokat kerestek, eredményt értek el, mert szeretik a városukat. Szeretnek ott lakni. És ezért az egyén meghozza az áldozatot a közösség érdekéért.
Real citizenek lakják, akik kikényszerítették vezetőikből, hogy okosan és jól képviseljék érdekeiket.
Persze, rinyálni egyszerűbb, és magyarosabb.

cso zsi 2007.09.03. 20:13:19

Meg lehetett volna a korábbi kommenteket is olvasni, hogy nem mindenkinek alternatíva a kerékpár, sőt a villanyász sem maga dönti el, hogy a belvárosban lesz-e dolga, hanem a megrendelője. Az agglosnak a dupla bérletár sem olyan jó buli, olcsóbban kijön autóval (ha ingyen parkol).
A motorosnak-mopedesnek is csak addig nagy a mellénye, amíg nem tartja be a Kresz-t.
Egyébként pont olyan lassan haladna, mint az autósok.
Akkor meg minek?
London-Berlin épp a bombázások miatt rossz példa.
Lettek utak a házak helyén.
Nálunk ez 50 éven belül kerülne sorra, mert összedőlnek a 150-200 éves házak. Csak addigra beépítik az összes telket irodaházzal, és megint nem lesznek jól közlekedhető utak.

gaze 2007.09.03. 21:32:02

Hát, ha demagóg akarsz lenni, szíved joga.
Szerinted, a villanyszerelő a létrájával okozza a dugót a belvárosban, megismétlem: BELVÁROSBAN.
Leginkább az egyedül a kocsiban ücsörgő arcok miatt van tumultus, és az áthaladók miatt.
Arról vitatkozni, hogy az elkerülő út szükséges-e, keine Frage, de szerintem aki erről még vitatkozik, azt börtönbe kell csukni közveszélyes hozzánemértés miatt. Lenne erről egy listám..
Ja értem. Londonak és Berlinnek kifejezetten jót tett, hogy lerombolták őket. Ühümm..
Talán Budapesten valaki megtiltotta, hogy értelmesen építkezzenek? Vagy esetleg a 23 kerületi kiskirályság és a városháza töketlenkedése miatt képtelenség egy értelmes és következetes közlekedési koncepciót (KKK háhá) megcsinálni a Nemzet Fővárosában?
A gond ezzel a közlekedési bulival az, hogy ez csak a tünet, az okok, a betegség mélyebben gyökerezik.
A mutyizás, a hozzánemértés, a tekintélyelvű városvezetés, az érvényesíthetetlen számonkérhetőség..
Csak most ért el a közlekedés arra a szintre, ahol már nem nagyon lehet kire mutogatni (17 év a város élén, eredmény a nagy 0?) és nem lehet félrebeszélni, mert a város egyszerűen élhetetlenné válik, a környező fővárosokhoz képest szemlesütve süllyedhet el a szmogban, kutyaszarban.
Egy város olyan, mint egy erdő, egy szimbiózis.
A közlekedés ebben az egész rendszerben, mint a vérkeringés.
És asszem, közeledik a trombózis.

És innentől személyes vélemény:
Az aki mindezt nem akarja belátni, és továbbra is csak a BKV reménytelen állapotára, meg elkerülő utak hiányára, meg a többi nyafogó csacskaságra hivatkozik, és meg sem próbálja a 'másik utat', és továbbra is autóba ül, nyugodtan érezze magát "célpontnak" a szememben.

MaciLaci 2007.09.03. 22:41:54

Erről a dugóadós ötletről kevés szép jutott az eszembe, de nem kenyerem a trágárkodás. Kedves motor és kerékpár barátoktól éreklődném, hogy mondjuk 2 gyerek iskolába hordását _és_ időben munkába érést hogy tudja kivitelezni, ha mondjuk nem a szomszéd utcában van a suli, és 2 kerületet odébb kell mennni a melóhelyre is ? És ezt pluszban télen? Az ilyen újabb "nyúzzunk még egy bőrt az autosokról" ötleteknek ráadásul két éle is van. Én példának okáért remekül be tudnék járni trolival is dolgozni, de nem tehetem. Miért? Pont a remek parkolási dij miatt. X okból nem vagyok jogosult kerületi parkoló igazolványra, ezért reggel 8-kor el kell húznom a ház elől, a külső kerületben levő melóhelyre, mert ott ingyen állok estig, mikor már haza jövök. Amig nem volt fizetős az utcánk, BKV-val jártam, teljesen megfelelt. Most egy bérlettel kevesebbet adnak el, növelem a dugót, és ugyan kényelmesen járok ,de még nekem is feleslegesen. De nem tudok nem igy járni. P+R-be meg nem lehet illetve nem érdemes nagyon ott hagyni a kocsit, mert ha épp el nem lopják, akkor is leszerelnek róla ezt azt, és nincs sok kedvem havonta új disztárcsákat , antennát, autó emblémát venni (hogy csak az egyszerűbbeket emlitsem a saját praxisomból) Szóval nálam a dugódij = -1 szavazat az illetékesre. (plusz néhány woodoo átok) És még egy adalék szintén saját paxiból a vidékről bejárokat fikázok számára. A kocsival bejárás okaként aki benne van ebben, elmesélheti, hogy adott esetben nem azzal van a gond, hogy ne tudna eljutni pestre, vagy azon belül BKV-val megfelelő helyre, hanem a másik oldallal, mondjuk igy az első 4-10km-rel. Sok pest centrikus postolgató nem tudja azt elképzelni, hogy még egy megyei jogú vársoban is csak _töredék_ (!!) mennyiségű buszjárat van, és legfőképpen igen gakori hogy még ezek is fél , 1 óránként járnak horribile dictu még ezt is csak reggel és délután. Ennél kisebb helyen pedig még ennyi sincs. Mindenki mehet gyalog, vagy ahogy tud. Itt pedig megint ott van az idő tényező. Családdal az oldaladon nem mindegy hogy pl fél 6-ra már otthon vagy, vagy csak 6-ra. (amikor a vidéki boltok már pl zárva vannak, és nem tudsz bevásárolni (sem) ) Ezért azt mondanám, hogy hátrább az agarakkal, és mindenki verje a csalánt a maga farkával.

Haemathemesis 2007.09.03. 23:02:50

Én megprobaltam. Agglomerációba költöztem, mert ugyan ronda de jo levegőjű volt az én 23 évig kedvenc kerületem. Aztán lett PólusCenter.
A próba eredménye: nagyjából 2, 2.5x menetidő. Nem csak BKV, hanem egy kis Volán is. Árban nagyjából másfélszeres lenne. Azt mondtam sebaj, addig olvasok, tanulok, amire a kocsiban nincsen lehetőségem. Aztán megpróbáltam kombinálni a BKV-t a bringával. Kis öltségnövekedés, a menetidő állandósult az autós 1.5x -nél. Elfogadható. Viszont a HÉVen ahhoz képest, hogy kifizttetik velem a bringa szállitását, legtöbbször nem lehet normálisan letenni a kerékpáros peronon. Ugyanitt az ablakokat nem lehet kinyitni, levegőzés nulla. Persze lehet, hogy nekem mindenáron áldozatot kell hoznom a gyermekeim jövőjéért, de ugy gondolom vannak határok. Ha nem is nevetségesnek, de elgondolkodtatónak találom azt, hogy a fővárosi közlekedés-fejlesztés egyéni érdekek mentén dilettáns módon folyik. Olybá tűnik számomra, hogy sem az M0 sem a városi közlekedés tervezése során nem sikerült eljutni fejben odáig, hogy emberek sorsát nagyban befolyásoló döntéseket hoznak, és ugyan meg kell tömni sok zsebet, de jó lenne a lehető legjobbat kihozni az amúgy szűkös költségvetésből. De nem. Nálunk meg lehet tenni, hogy lassan húsz éve egy dilettáns, önmagát elfelejtő sármőr, nulla felelősséggel itt bulizhat, és százmilliárdokért felépitteti a mi pénzünkön saját emlékművét, majd vissza húz Budakeszire........

Hókamóka 2007.09.03. 23:11:53

Egyetértésben MaciLacival.

A hőbizőknek felajanlok egy egyhónapos tartózkodást, a fővárostól délre, a Duna melletti kellemes helyen. A szállás ingyenes, a közlekedést mindenki maga fizeti, Te vásárolszbe, te mész 10+ kilométert a gyógyszertárba orvoshoz, és minden helyváltoztatáshoz csak tömegközlekedés, vagy kerékpár használható.

És miért járok be pestre? Mert itt a Megyében(pest) nincs nagyon állás. Ja hogy szinte minden Pesten van? Jahh hát van ennek egy nagatív oldala is.

Cov 2007.09.04. 01:08:52

BT vezetőként kerékpárral járok napi 14 km-t (Újpest-Boráros tér), télen is. A dolgozók vegyesen (motor+bkv is, kinek mi éri meg időben, pénzben). Úgy nőttem fel, h az egész házban max 2 autó volt (Vígszínház mögött egy jó helyen laktunk), de nem volt gond időben kelni, és beérni az óvodába, suliba - majd este vissza.
A vidékkel való összehasonlítások nem vághatnak ide, egyrészt a lakosság sűrűsége sokkal nagyobb BP-en, másrészt a kis városokban jelentősebnb átutazó forgalom van, mintsem városon belüli közlekedés. Ilyen zsúfoltság minden területen jelentkezik: egységre jutó sokkal több lakos él BP-en, így több gépjármű kell a mindennapi élethez is, mint pl posta, pékáru, tejüzemek, bármilyen szolgáltatások, h éljen a főváros. Továbbá nagyságrendekkel több mentő, tűzoltó, helyszínelő kocsi közlekedik, mint akár egy nagyobb városban.
Gondolom találkozott mindenki egy baleset "eredményével", arrafelé teljesen megáll a közúti forgalom. És akkor még nem beszéltünk a dolgozni, vagy hazatérni igyekvőkről! Sőt, mindettől teljesen más kérdés a főváros belvárosi szakasza!

Ezt így nagyon kevesen gondolják végig, és azt látom, h nagyon kevesen értik, vagy "csak" nagyon kevesen foglalkoznak vele azok, akiknek ez lenne a dolguk... Tömegesen zárnak le mindenfelé utcákat olyan építkezésekhez, amik kimondottan a beruházásokról szólnak, semmiféle logisztikai tervet nem kapcsolnak hozzá, és utólag foltozgatják a környéket a megépített létesítmény igényei szerint (meggondolatlanul, fejvesztve): lámpákat rendeznek át, kissebb parkokat szelnek keresztül, parkolósítanak, ahol lehet.

Tervszerűségnek semmilyen nyomát nem látom. Mindig
csak "tűzoltás" van, ha már sok a panasz, vagy tömeges balesetek vannak a környéken. (Erre nem 1 példám lenne csak a lakóhelyem közvetlen közeléből is - sajnos.)

retikanya 2007.09.04. 09:18:30

Olvasgatlak titeket. Persze lehet motorral, BKV-val, meg ki tudja milyen csodákkal járni (akár gyalog is), de ahhoz utak kellenek! Nekem naponta meg kell tennem a Soroksár-Kelenföld utat. Nem hosszú (14 km-be belefér a kocsi szerint), s ez általában 30-40 perc (még most is hogy az első iskolanap után megnyugodott kicsit a környék). Ugyanez BKV-val (hajnalban mert később még ritkábbak a járatok kinn), ha minden jön akkor 1,5 óra! Tekintsünk el attól, hogy mint vezető és mint informatikus nem túl nagy fizikai méretű táskát cipelek magammal (kb 10 kg), de a közbiztonság miatt azért meggondolom ha néha BKV-val jövök be - és tudom előre - hazacigölöm-e a munkához szükséges dolgokat.
Másik kérdés, hogy megint hallgatom okostolyást, hogy a kocsikban egyedül ülök, bla-bla-bla. Nálunk a környéken minden házban van legalább egy kocsi (nem kevés helyen több is - de hát általában 1-2 generáció él együtt), de mégis azt látom, hogy mint mi is, más is egyszerre indul. Nálunk teli indul az 5 fővel az autó. Igaz mire a Lágymányosi hídhoz érek megfogyatkozik a csapat. A végén egyedül érek át Kelenföldre. Akkor most mit is tegyek? Dobjam el az autót mert egyedül maradtam benne? Hihi - ezt csak azok gondolják akiknek még nem kellett parkolni.
Napokban panaszkodott egy a XVII kerületben lakó bartánőnk, hogy nem szeret a belvárosban vezetni (pedig tud!) és ezért le szokta tenni metrónál az autót. Mára odáig jutott, hogy mire a két kisgyerekkel beér 10 körül, már SEMMI PARKOLÓHELYET nem talál. Mit is kéne tennie? Keresi a parkolóhely ötleteket és addig is kocsival erőlködik a városban.
A P+R rendszerről meg annyit, hogy valahogy hamvában elhalt. Érdekes módon oda tették a parkolási lehetőségeket, ahová kocsivan nem nagyon mennek az emberek, és ráadásul nehezen megközelíthető (nu meg az is érdekelne, hogya a patkányokkal teli Kispesti metró végállomáshoz miként lehet odacsábítani az öltönyös réteget? Talán takarítani, rtendet tartani kéne, s utána...)
Nekem az egyetlen P+R lehetőség az útvonalamon Soroksártól befelé a Lurdy ház lenne, de onnan végképp nincs csatlakozás sehová (ja és reggel a busz még nehezebben és lassabban megy át a hídon mint a kocsik).
Nem sírok, és szívesen járnék újra BKV-val, ha emberi időn belül, emberi költségen, kiszámíthatóan, tisztán és kultúráltan működne. Egyszerűbb lenne, mint mindig kűzdeni a forgalomban, de addíg amíg ez a BKV szerint extra (BKV Plusz - lásd a honlapjukat) addig sunnyogjanak el sorban mind...

croc 2007.09.04. 10:20:22

retikanya: igazad van. a kőbánya-kispesti metró öltönyös munkahely mellett akkor sem alternatíva, ha a munkahely is a metró vonalán van. :-( sajnos. és nem ez az egyetlen ilyen hely: lassan már a nyugati aluljáróba sem tanácsos öltönyben lemenni :-(

lonyai 2007.09.04. 10:54:14

Lassan...?
A nyugati aluljáróban a közterületesek és a rendőrök félreértették a demokráciát, mert az nem azt kellene, hogy jelentse, hogy tele lehessen szarni és hugyozni egy közterületet.
Szégyen az a rész, balkáni, hihetetlen, hogy ezt lehet.

gaze 2007.09.05. 00:37:26

Ööö.... XIII-ban lakom, de végig laktam az V, VI, VII, VIII kerületeket is.
De a bicajom eddig mindenhová elvitt, télen-nyáron, esőben, hóban. Reggel ugyan +10 perc a felszerelkezés, beöltözés, meg többször parkoltak rám, nyitottak ajtót, az már szinte nem is zavar ha fél centire húznak el 50-el az autók amíg fizikailag nem súrolnak.
Fiatal vagyok, még meg tudom tenni. Nekem ez még belefér.
Az hogy az agglomerációból nem free, vagy legalábbis nem iszonnyú olcsó a bicikli szállítás a vonatokon, héven, vagy akár még a távolsági buszok elejére szerelhető biciklitartó panelen, az csak egy újabb szeg Budapest koporsójában.
Kerékpár fanatikus vagyok. Szerintem ez egy csodálatos eszköz, és nagyon élvezetes dolog tekerni. Egészséges, olcsó, satöbbi.
De. Külföldi tapasztalatok, logika, és utánanézés alapján is azt állíthatom: egy modern nagyvárosban ez a legcélravezetőbb és leghatékonyabb közlekedési eszköz a fentartható fejlődés jegyében (is).
Szál, lassan egy nemzet kultúrális fejletségét a kerékpározáshoz való hozzáállásában (is) lehet lemérni.

Pár példa, tessék:
Portland, USA
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070816/portland-amerika-legelhetobb-varosa
Hosszú, de megéri bele-bele nézni

És egy flesh Koppenhágából:
www.youtube.com/watch?v=ssBDWA2UeCQ


Szóval, vannak megoldások..

QM 2007.09.05. 18:00:51

Tud valaki egytlen egy példát mondani arra, hogy a bírságosdi bármit is megoldott már ebben az országban?
Persze lehet kitalálni, nézelődési, levegővételi sarcot stb..
Egyrészt, aki tudja átfogja hárítani rád, mert a boltokba is valahogy el fog juttni az áru, és a villanyszerelő is el fog juttni hozzád. Másrészt , a mindent megúszó kaszt úgy is kifogja játszani (jogszabály értelmező ügyvéd guruk).
A BKV sztrájkról + annyit, hogy a sztrájk = nem "elégséges szolgáltatásról" szól, hanem munkabeszüntetésről. Lásd: londoni metró sztrájk. Csak nekünk magyaroknak sikerűlt ezt is eljogászkodni. Nagyjaink, megoldották egyszer és mindenkorra a sztrájk problémát, miután összecsinálták magukat a Taxis Sztrájk után. Jogszabály kell + bírság s' a hon fényre derül.

gaze762 2007.09.05. 21:02:49

Londonban, amikor az autós behajt a zónába, akkor a térfigyelő rendszer leolvassa az autó rendszámát, csekkolja, hogy be van-e fizetve a díj, ha nincs, akkor automatikusan ráterheli az autó tulajdonosának bankszámlájára. Nincs kecmec, meg nem én voltam. Megy a számla, auditált fotóval.
A villanyszerelő és pék is be fogja építeni az árba.
De akkor majd vidéken olcsóbb lesz a kenyér, a belvárosban meg majd lehet venni levegőt.
Valamit valamiért.

QM 2007.09.06. 10:20:13

Londonban hej... Nálunk viszont jön majd az onbucmanusz és összeráncolt szemöldökkel "aggályos"-kodni fog, mert mi van ha a fotóból az is kiderűl, hogy épp nem a nejed mellét fogdosod vezetés közben. Meg majd kiderül, hogy épp kölcsönvették illetéktelenek a járgányt, de utána visszavitték a helyére, mert akkor nem számít lopásnak(jogszabályosdi). Ezenkívűl lesznek kivételek, pl.: rokkant autósok, közfeleadatot ellátó bárakármik, és innentől kezdve ezeket az engedélyeket valakik kifogják adni..., ill. hamísítani fogják. Alapvetően persze az a gond, hogy a parkolásidíj sem oldott meg semmit(páran azért szépen meggazdagodtak a "köz területén"). Nem hiszek a sarcolásosdiban. Ismétlés: elkerülő utak, bicikli utak, megfizethető tömegközlekedés. És nem a belvárosba építeni az összes bankot, meg az állami ügyintéző intézményeket. Ne kelljen minden szarért a belvárosba utaznia az embernek.

merci 2007.09.06. 11:26:35

Már megint ez az örökös példálózás. London így, meg Amerika úgy, meg a németek amamúgy. Hülyeség!!! Saját magunkkal kéne foglalkozni és a saját lehetőségeinket figyelembe venni. Azokban az országokban, de bármelyik más országban egészen mások a körülmények. más az életvitel, a szokások, a kultúra, az életszínvonal, a hagyományok stb. stb. stb.
Ezeket a sokakat érintő problémákat csak komplexen lehet vizsgálni és nem kiragadott részletek alapján, mert úgy hamis képet kapunk. Itt nem kell sem behajtási adó sem semmi. Már annyi kib* szott adót fizettetnek velünk, hogy nem kapunk lassan fizetést, minden adóra megy . Nem kéne állandóan ötleteket adni, hogy még hogy vegyenek el tőlünk még több lóvét. ez ostobaság és akkor finom voltam. Az autózásért már így is fizetünk kb. 8 féle tételt. Nem elég???

gaze762 2007.09.07. 00:25:31

Miért, szerintetek a világ nyugati felén mindent maguktól találnak fel az emberek?
Vagy csak meglátják hogy az máshol milyen klassz, és átveszik, magukraigazítják.
Ehhez persze merni kell szembenézni a saját hibáinkkal, meg hogy felismerjük a probléma valódi okait.

Szóval, az "oömbudsmanosdi" vonal engem cseppet sem hat meg, olyan nincs hogy mindenkinek minden jó legyen. De ha szerinted csak a vázolt állapot az elképzelhető, akkor szerintem ne habozzunk, ne szenvedjünk sokáig, akasszuk fel magunkat minél hamarabb mert minden úgyis csak szarabb lesz.

Magunkkal foglalkozzunk?
Miért, amikor körbenézel a világban, hogy máshol hogyan oldják meg azt a problémát amivel te is épp szembesülsz, akkor nem magaddal foglalkozol? Ha receptet keresel az interneten akkor az mi? Ejj ejj.. tanulni, tanulni, tanulni.. alkalmazkodni, alkalmazkodni, alkalmazkodni.

És nem hiszem, hogy ha elkerülőút, kerékpárút, meg közösségi közlekedés (mert tömegközlekedésünk már van, aka Combino) sem oldódna a helyzet. A májer akkor is autóba csücsül, mert megteheti, mert Ő megteheti, mert neki olyan van, neki olyan nagy van. És a belvárosban parkoló dzsipek meg hummereket nyálcsorgatva bámuló arcokat elnézve, asszem tényleg még némileg feudálisan állunk a motorizáció bűvöletéhez. Kényelem, kivagyiság, csakazértis.
Felvilágosult, európai.
Csókolom.
süti beállítások módosítása