Nagyon szeretem, mikor okosok elmondják, hogy merre tovább és hogyan, te nagy magyar dzsídípí, meg gazdasági fejlődés. Mert dübörgünk, meg állatkodunk, mint például amikor épp puma mackóalsóban próbálunk valami imidzset adni magunknak, még ha pannon kivitelben is. Ilyenkor rendszerint elfelejtjük, hogy vannak olyan szép nagy ősállatok is hazánkban, amelyek akarva-akaratlanul befolyással vannak a hétköznapjainkra, sőt a gazdaságra is, mert van ahol Koncz Zsuzsásan rohan az idő, máshol meg csak Záray-Vámosisan csak pereg a homokóra. Ilyen a MÁV is, meg a BKV is, bár mindkettő folyamatosan a celeb TOP 10 vállalatok között futkorászik, mint az egy egységre jutó értelmetlenségi együtthatóban élenjáró munkaszervezet, jelenleg utóbbi volt reflektorban.
Mert sztrájkolni akartak. Persze a legjobbkor, mert miért is ne akkor, amikor indul az iskola, itt van az ősz, itt van újra, szép mint mindig énnekem, jön az eső, a szokott dugó, szeretem, de szeretem. Szóval keveslik a fizetést, mint –minő meglepő- mindenki más az országban, de hát Megyében vagyunk és ugye erre nem szokás a sztrájk, a kapitalizmus építésének jelenlegi szakaszában még nem értünk el oda, hogy a munkavállalói oldal elég eredményes legyen az érdekképviseletben. Persze előbb kellene a kultúra oda is, hogy a dolog ne a traktorral bevonuló száncsábarbi fieszta hangulatot vegyen fel és tudat alatt egy kalap alá soroljuk az immáron hetente megrendezésre kerülő zárjuk le a fél forgalmi utat jellegű magyar zászlós-traktoros mezőgarázdálkodási tüntetésekkel. Mert lehetne, de hát Istenem, ez a világ kicsi, és Megyében is a régi jó nómenklatúra tud csücsükélni a szksziszervezetek élén is, akik már régen is bizonyítottak, hogy együtt énekelve Subb Bass Szabi 4 ütemjét, néha szívnak, héha benntartanak, néha kipufognak. Most épp kipufogni akartak, mert egyszerre leste minden panelparaszt velem együtt, hogy lesz-e kedden Armageddon a kútfejben?
Nos nem lesz. Pedig már korábban is tapasztaltam, hogy értelmesebb multik ilyenkor előre készülnek és közlik a jó munkásemberekkel, mit tegyenek a piacgazdaság érdekében, ha sztrájk van és valahogy –céges autó híjján- el kellene jutni a dolgozóba, de se metró se busz. Mert alapjában véve leszarhatnák ők is a dolgot, legyen a droid baja, hogy hogyan oldja meg, de hát az élet nem egy habostorta: amíg a többség gyalog jár (BKV-n), addig nem lehet csak úgy haggyálógva megoldást eszközölni egy ilyen esetre. Mert egyfelelől nagyon szép és nagyon demagóg hogy a BKV-nek mekkora kiesés a sztrájk, de jóval nagyobb kiesés a hazai amúgy botladozó gazdaságnak is, mert mit csináljon a sejk, ha mit se sejt jelszóval nem lehet kirúgni százezreket a munkahelyről, mondván mi a faszért nem indult el gyalog mondjuk reggel négykor Csepelről Újpestre, hogy odaérjen.

Budapest amúgy is egy tré hely közlekedésileg. Egyfelől van egy dilettáns felújítási terv, amely szisztematikusan zár le minden utat a közlekedés elől, másfelől az a hely, ahol az emberek nem esernyőt húznak, ha esik az eső, hanem autót. Persze lehet azt mondani, hogy a BKV szar meg büdös, de kérem attól ez a helyzet nincs megoldva. Hamár annyi ellenőr van vagy lett mostanság, tessék a picsába elküldeni a maga alá szart-hugyozott hajléktalanokat a járművek közeléből, hogy aki fizet a közlekedésért, legalább ne okádja magát össze, és legalább ennyivel növeljük a komfortérzetünket. Tessék megcsinálni azt a kurva belvárosi behajtási adót, London mintájára, hogy aki lusta, az fizessen: már nem a honfoglalás korában élünk hogy mindenki lovon (autón) járjon, és cserébe egy nagyon fontos és következetes célt tessenek megvalósítani:
A bevételek visszaforgatását a városi közlekedés fejlesztésébe.
Mert van megoldás, csak egy kicsit kényelmetlen. Ettől függetlenül kibírható és elfogadható lenne, ha cserébe annyit látnánk, hopgy valami fejlődik, valami komfortosabbá válik. És még az is eljöhet, hogy a BKV ellenőrök is köszönni fognak egy ellenőrzésnél hangos Jó napot kívánokkal és lesz elég sűrűségű tömegközlekedés.
Persze ma még nem itt vagyunk. Hanem ott, hogy a dolgozók keveselték a béremelést. Mint más hárommillió polgártárs, aki bérből és fizetésből él. Ettől függetlenül megértem őket és legalább annyira szar helyzetben vannak, mint mások, akik ha sztrájkolnának, mindenki ujjal mutogatna rájuk. Mert azt mindannyian tudjuk, hogy a hangoztatott elégséges tömegközlekedés biztosítása a gyakorlatban lófaszt sem jelent, mert ha nincs metró és 4-6-os villamos akkor meghalt a város. A rákosborzasztói helyi járat biztosítása nem gyógyír a szenvedő testnek, csak egy sebet lát el és tessék megérteni, hogy metró nélkül halott város Budapest. Van-volt mesevillamos, meg új ruhakollekció, többfajta szignál, csak éppen már ez olyan mint halottnak a szenteltvíz, ezektől Lázár sem fog feltámadni, és azt mondani, hogy tyűha bammeg, fejlődik a tömegközlekedés. Ami pedig nagyon fontos: abban az időszakban, mikor jópár olyan halálos baleset történt, amikor a „kedves” járművezető dolgozó figyelmetlensége miatt valaki meghalt, etikátlannak és pofátlannak tartom azt, hogy most állnak elő ilyen követeléssel. Legalább tessék tartani egy kis kegyeleti-kussolási időszakot ilyen hónap(ok) után...
Egy szerencsénk van: annyira senki sem akart a jelek szerint sztrájkolni, hogy kedden mégis halottá váljon a közlekedés. De jó figyelmeztetés arra, hogy igenis kellene már valamit tenni annak a sok jól fizetett BKV-s irodistának is, akik nem sztrájkoltak volna. A főnökök pedig fellélegezhetnek és továbbra is járhatnak a céges autóval munkába, nagy ívben tojva a jobbágyok igényére és lehetőségeire. Mert tuti a BKV-s nagykutyák sem buszoznak, metróznak, hogy nap mint nap tapasztalják azt a kupac szart ami felett uralkodnak, hanem az elefántcsoronyból (céges autó, taxi) néha kilépve mint Mátyás király jár egyet a nép között, hogy elmondhassa, én is szoktam tömegközlekedni. Na ja.
Utolsó kommentek